ARABULUCULUK

HAKKIMIZDA

Mahkemeye çıkması gerekmeyen davalarınızı daha kısa sürede sonuçlandırabilmek için profesyonel kadromuz ile sizlere arabuluculuk hizmeti sunuyoruz.

Arabuluculuk Ne Demektir?

Avrupa’da 40 yıla yakın bir süredir aralarında uyuşmazlık yaşayan bireylere uygulanan, uyuşmazlık yaşayan kişilerin bir arabulucu eşliğinde sorunlarını masaya yatırıp çözdükleri süreçtir. Ülkemizde ise 2012 de kabul gören “Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu Tasarısı” ile kabul edilerek yasalaştı.

Arabulucu Kimdir?

Türkiye'de arabuluculuk yapılabilmesi için avukatlara en az beş yıllık mesleki deneyim koşulu bulunmakta. Adalet bakanlığına kayıtlı arabulucu olabilmek için bakanlıkça hazırlanan eğitimlerden geçmesi ve her yıl yenileme eğitimi alması şart kılınmıştır

Tam Olarak Ne Yaparız?

Arabulucular, uyuşmazlık yaşayan kişilerin arasındaki iletişimi sağlayarak onları aynı masada toplar. Arabulucu taraflara direk olarak bir çözüm önerisinde bulunmaz. Tarafszı olarak aralarındaki asıl uyuşmazlık nedenini belirler ve bu konu üzerine kendi çözüm yollarını üretmelerini sağlar.

Hangi Anlaşmazlıklar?

Arabuluculuk tarafların kendi kararlarını verebilecekleri, kamuyu ilgilendirmeyen, hukuksal bir süreç gerektirmeyen konularda başvurulan bir çözüm yöntemidir. Kredi-alım satım sözleşmeleri, kira uyuşmazlıkları, alacak-verecek uyuşmazlıkları, sigorta uyuşmazlıkları gibi davalarda arabulucuya gidilebilir. Öneğin bir boşanma davasında mahkemeye başvurmak zorunludur ama boşanmadan sonraki mal paylaşım uyuşmazlığı arabulucu ile çözümlendirilebilir.